FAQ

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål, vi har modtaget, fra brugere og virksomheder.
Skulle du stadig sidde tilbage med et eller flere spørgsmål, bså skriv endelig til os på chatten.

For brugere

Når du har afleveret dine flasker og dåser ved en pantstation eller flaskeautomat, så skal du med Graitor Appen bare scanne din pantkvittering eller flaskebon. Du vil efterfølgende modtage dine point. 

Husk, at vi giver point for både flasker og dåser MED og UDEN et pantmærke på, og vi giver 1 point pr. flaske eller dåse, som du sender retur til genanvendelse.

Vi kalder det ligestilling for alle flasker og dåser. 😉

Dine pant penge får du udbetalt, som du plejer.

Dvs., at når du panter ved en flaskeautomat, så skal du stadig hen til ekspedienten for at få udbetalt dine pant penge.

Og ved en pantstation får du dine pant penge udbetalt enten til dit Visa/Dankort-kort eller pantkort.

Husk at scanne din pantkvittering eller flaskebon for at modtage dine point. 😉

Pantstationer er en ny måde at aflevere flasker og dåser på. Hurtigt og let – og særlig interessant, hvis du har store mængder. I dag er der 12 pantstationer fordelt over hele landet og flere kommer til. Der findes 3 forskellige typer af pantstationer, som fungerer på forskellig vis.

Som det helt unikke kan du aflevere dine flasker og dåser, som ikke har et pantmærke ved en pantstation, så sikrer du, at de bliver genanvendt, og vi hos Graitor, skal nok belønne dig for det. 😉

Der vil være i alt 36 pantstationer inden udgangen af år 2025.

Flaskeautomaterne er alle dem, som du møder i dagligvarebutikkerne. Her vil man som udgangspunkt kun kunne aflevere flasker og dåser med et pantmærke – dog kan man opleve flere steder, at man også kan aflevere flasker og dåser uden et pantmærke. 

Grænsedåser eller nærmere betegnet flasker og dåser uden et pantmærke kan afleveres ved alle pantstationerne sammen med dine pantbelagte flaske og dåser.

Det er op til det enkelte supermarked, om de vil tage imod dåser uden pant. Det er ikke i alle supermarkeder, du kan aflevere tyske dåser. Lidl Danmark har blandt andet åbnet op for, at alle deres flaskeautomater kan tage imod dem. Men hvis du bor i nærheden af en pantstation, kan du altid aflevere dåser uden pant der. 

Husk, du får kun penge for de flasker og dåser med et pantmærke på – dog med Graitor appen får du point for dine grænsedåser.

Alle flasker og dåser uden et pantmærke bliver registeret og fremvist som pant 0. Det betyder, at de ingen værdi giver.

Du vil kun i Graitor appen kunne se, hvor mange flasker og dåser uden pant du har afleveret ved en pantstation – Dog vil Pant 0 fremgå på en flaskebon ved de flaskeautomater, som tager imod flasker og dåser uden pantmærke.

 

Da det stadig er meget nyt at nogle flaskeautomater tager imod flasker og dåser uden pantmærke, så betyder det desværre, at maskinen ikke spytter en flaskebon ud. 

Dog vil du altid modtage en flaskebon, hvis du afleverer en pantbelagt flaske eller dåse med de andre.

Hvis dine point ikke passer med antallet af flasker og dåser, som du har afleveret, så skal du prøve at scanne din flaskebon/pantkvitteringen igen. 

Hvis det stadig ikke lykkes, så send en besked til vores support. Husk at tage et billede af din pantbon.

For virksomheder

Nej. En bruger vil kun kunne indløse en treat en gang. Efter at en treat er blevet indløst, så vil den forsvinde fra brugerens profil.

Hvis man gerne vil lave endnu en kampagne senere hen med samme treat, så vil tidligere brugere få adgang til den igen.

For hvert treat som er blevet indløst, genanvendes der mellem 10-30 flasker og dåser. Så derfor har din treat en kæmpe betydning for at motivere vores brugere til at aflevere alle deres flasker og dåser! 

Ja. Når der bliver oprettet en treat, så vil der blive sat et begrænset antal til rådighed i alt. Antallet bestemmer ejeren af treat’en.

Det kunne f.eks. være 50/100/250/500/1000 stk. osv. Brugeren vil også kunne se hvor mange treats, der er tilbage. 

Nej, vi laver den for dig. Det eneste, du skal gøre, er at udfylde vores kontaktformular på partner siden. Så skal vi nok kontakte dig hurtigst muligt. 

Ja. Der er mulighed for at få feedback fra alle dem, som har indløst din treat, så du ved, hvad dine kunder synes om den.

Der vil ikke kunne snydes med treats igennem Graitors App. 

Vi har lavet en unik indløsningsmodel, så jeres personale nemt kan verificere en godkendt treat.

Ja, vi vil give løbende opdateringer om, hvordan det går med din treat, og til sidst vil du får en samlet oversigt over, hvordan det har gået din treat. 

Scroll to Top